کانال سیگنال ارز دیجیتال

کانال سیگنال ارز دیجیتال

قرارداد هوشمند (Smart Contract) چیست؟

۳ بازديد
تفاهم نامه هوشمند کد یا این که نرم‌افزار‌ای میباشد که در شکل تحقق قوانینی خاص، به‌طور خود کار و سوای نیاز به واسطه دستوراتی را اعمال می‌نماید. فکر کنید در خیابان می‌باشید و می خواهید آژانس سوار گردید. از آژانسِ اینترنتی خودرو درخواست میکنید و ماشینِ خودرانی (فارغ از راننده) سوارتان می‌نماید. ماشین کرایه ای به پمپ‌بنزین می‌رود و هزینه سوخت را هم از ارز دیجیتالی که از مسافرهای پیشین اخذ نموده است، پرداخت می‌نماید.
آن گاه شمارا به مقصدتان می رساند و کرایه سفرتان هم از کیف پولتان با ارزهای دیجیتال پرداخت میشود. کانال سیگنال ارز دیجیتال پیش از آن، ماشین به‌طور اتوماتیک هزینه بیمه سالیانه و بدهی ماهانه صاحب خویش را هم میپردازد و بعداز اینکه پیاده‌تان می‌نماید، به تعمیرگاه می‌رود تا عیب‌های احتمالی را هم برطرف نماید.
شاید تصور کنید این‌ها صحنه‌ای از فیلمی علمی‌تخیلی می باشند؛ ولی این بعدی دنیا میباشد. قراردادهای هوشمند میتوانند در اینگونه بعدی‌ای نقش اصلی داشته باشند.
درین نوشته‌ی علمی، فارغ از واردشدن به مفاهیم فنی و غامض، قراردادهای هوشمند را با بیانی بی آلایش توضیح می ‌دهم و با ارائه نمونه‌های معتدد، درباره کاربردهایش می گویم. همینطور، ریسک‌ها و معضل‌های این فناوری را تحقیق می کنم. با اینجانب تا نقطه نهایی این نوشته ی علمی یاور باشید.
از آنجا که بلاکچین‌های گشوده مانند اتریوم امنیت بالایی دارا‌هستند و به‌راحتی بازنویسی نمیشوند، قراردادهای هوشمند در حال حاضر به یک خلاقیتِ انقلابی تبدیل گردیده‌اند که می توانند اشخاص را از اعتمادکردن به واسطه‌ها بی‌نیاز نمایند یا این که دست کم نقش متکی بودن کورکورانه را کمرنگ‌خیس نمایند.
جذابیت اساسی تفاهم نامه هوشمند آنجاست که زمانی اعمال می‌گردد، حتی خویش پیشرفت‌دهنده هم نمی‌تواند بازدارنده اجرای آن گردد؛ مگر آنکه قبل از انجام، اندیشه آن را کرد‌ه باشد.
جذابیت دیگر تفاهم نامه هوشمند روی بلاکچین‌های همگانی این میباشد که پژوهش کد آن برای تمامی آزاد میباشد و تمامی می توانند از پشت‌پرده کدها مطلع شوند.

هیومنود قرار است چه مشکلاتی را حل کند؟

۳ بازديد

مقصود اساسی هیومنود حل خلل رایجی میباشد که پیش پای اکثر کانال‌های غیرمتمرکز قرار گرفته میباشد و اشخاص بخش اعظمی از آن نقد می‌نمایند. هیومنود کوشش می‌نمایند نقطه آخری بر «پلوتکراسی» (Plutocracy) یا این که «حکومت ثروتمندان و توانگران» باشد.
راه حل اکثر پلتفرم‌های امروزی بلاک چینی در‌مقابل حمله‌های سیبل، الگوریتم‌های «ثابت فعالیت» و «ثابت سهام» میباشد. این در حالی میباشد که هر دو الگوریتم برگ‌چیره را به‌دست اشخاص ثروتمند می دهند: در الگوریتم ثابت عمل، برتری با اشخاصی میباشد که بضاعت و توان خرید دستگاه‌های حصول با اقتدار هش درخورتوجه را دارا‌هستند. در الگوریتم ثابت سهام نیز، نودهای اعتبارسنجی که سهام و گنج بیشتری در کانال ذخیره کرده باشند، مشوق بیشتری می گیرند. درواقع، این دو الگوریتم از‌لحاظ فناوری غیرمتمرکز میباشند؛ البته نمی‌اقتدار اعلام‌کرد که اقتدار حق رأی را به‌شکل یکسان میان یوزرها توزیع و تقسیم می‌نمایند.
در‌مقابل، هیومنود با کاهش نابرابری در اقتدار رأی‌دهی و اختصاص جایزه، کانال سیگنال ارز دیجیتال  از نودهای بیومتریک فایده می برد. به این‌ترتیب، پروسه ساخت و اجرای نودها در پوسته تجارب کاربری معمولی و کارآمد تسهیل می شود تا برای شرکت کردن در کانال به تخصص فنی یا این که سرمایه خاصی نیاز نباشد. با این راه حل، هیومنود می تواند یک کدام از سیستم‌های بلاک چینی شاگرد و غیرمتمرکز را سازه نماید.

کاربردهای عملی هیومنود
در همین مورد، با کاربردهای متنوع و جدیدی از هیومنود روبه‌رو هستیم که می تواند مسائل زیادی را حل نماید. در‌ادامه، به برخی از این کاربردها اشاره می کنیم.

ایردراپ‌های بیومتریک
به کارگیری از ویژگی ها بیومتریک یوزرها قادر است به توزیع عادلانه‌خیس ایردراپ‌ها و مشوق‌های کانال‌ها یاری دهد. با یقین از اینکه هر شخص با ویژگی ها زیستی خویش صرفا یک زمان برای اخذ ایردراپ دارااست، یوزرها مخرب نمی‌توانند با تقلب یا این که به‌شکل انحصاری قسمت متعددی از ایردراپ را از‌آنِ خویش نمایند.

نام‌و‌نشان غیرمتمرکز
به کارگیری از خصوصیات بیومتریک اشخاص قادر است به تولید نام و نشان‌های غیرمتمرکز (DID) یاری شایانی نماید. درحال‌حاضر، راهکارهای ساخت و ساز نام‌و‌نشان غیرمتمرکز مبتنی‌بر رسیدگی‌های انسانی و دستی میباشد که به‌راحتی دست‌کاری‌شدنی و جعل‌شدنی میباشند. هیومنود با به کارگیری از ویژگی ها بیومتریک اشخاص فارغ از نیاز به ورود به حریم سری یوزرها، توکل بر واسطه‌های متمرکز را از بین برمی‌داراست. به‌عبارت‌دیگر، داده‌های فردی یوزرها در حالی به‌شکل بدون نقص و ایمن و باطن‌زنجیره‌ای نگه‌داری میگردند که دسترسی و در دست گرفتن آن ها فقطً دراختیار خویشِ یوزرها میباشد.

تزوس (Tezos)

۴ بازديد
برای اعمال ثابت سهام می بایست از آتی یک ارز دیجیتال عالی آگاه شد. معدل محرک ثابت سهام در بیشتر ارزهای دیجیتال حدود ۵ درصد میباشد و این یعنی برای مثال سالی ۵ درصد به ارزهای دیجیتال یک شرکت کردن‌کننده در ثابت سهام افزوده گردد. این برای یک سرمایه‌گذاری درصد بالایی وجود ندارد.
بدین ترتیب اصل سرمایه‌گذاری وقتی میباشد که مخاطب ارز دیجیتال متبوع خویش را خریداری می‌نماید. سپس با ثابت سهام، ضمن سودی که احتمال میدهد در آجل با ارتقا ارزش ارز دیجیتال نصیبش گردد، کانال سیگنال ارز دیجیتال درصدی هم اضافه بهره می برد.
در‌صورتی‌که یک ارز دیجیتال نتواند به هدف ها خویش رسد و آجل‌دار نباشد، قیمتش سقوط خواهد کرد و این قادر است منجر ضرر و زیان متعددی به شخص شرکت کردن‌کننده در ثابت سهام خواهد شد.
با دقت به ارتقاء تعداد ارزهایی که از این الگوریتم استعمال می‌نمایند، این پرسش پیش می آید که به کدام یک از این ارزها می‌اقتدار امیدوار بود؟ به دنبال به معرفی مشهورترین ارزهای دیجیتالی که از ثابت سهام استعمال می‌نمایند خوا هیم پرداخت.
تزوس سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۸ عرضه شد؛ این ارز دیجیتال برای قراردادهای هوشمند خویش از الگوریتم ثابت سهام سیال (Liquid Proof of Stake) استعمال می‌نماید که امتحانش را به خیر و خوبی پس داده میباشد و امنیت مناسبی دارااست.
برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در کانال تزوس، می بایست دست کم ۱۰,۰۰۰ توکن XTZ در کیف پول خویش قرار دهید.
این در حالی میباشد که اکوسیستم این امکان را برای شما مهیا نموده است که از خصوصیت‌ای به اسم «نمایندگی» به کار گیری فرمائید؛ در‌این امکان یک نماینده به نیابت از شما در پروسه پذیرش تراکنش‌ها کمپانی می‌نماید.
فایده سالیانه سهام‌گذاری در تزوس [موقتی] ۷ درصد میباشد.

تفاوت IDO ،ICO و IEO

۲ بازديد

یک کدام از موادسازنده مهم برای شعور خوب IDO، رسیدگی تفاوت‌های آن با ICO و IEO میباشد. در اولِ نوشته‌ی علمی اشاره کردیم که ماهیت این سه مراحل تا حد متعددی یکسان میباشد و هر سه آن ها اشکال مختلفی از «عرضه اول» می باشند. در واقعیت فقط تفاوتی که در بین این سه نوع از عرضه نخستین وجود داراست، طرز و محل ایفا آنهاست.
در سال ۲۰۱۷ پروژه‌های عرضه نخستین سکه یا این که به عبارتی ICO در صنعت کریپتو به نقطع ی عطف خویش رسیدند و با استقبال دیده‌گیر از جانب سرمایه‌گذاران مواجه شدند. کانال سیگنال ارز دیجیتال با این‌ درحال حاضر، از‌آن‌جا‌که هیچ تحقیق خاصی روی این‌سیرتکامل پروژه‌ها وجود نداشت، تعداد پروژه‌های کلاهبرداری که صرفا با غرض فریب سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه آن ها فعال سازی گردیده بودند ارتقا یافت و سبب ساز شد تا اشخاص بخش اعظمی سرمایه خویش را به‌واسطه این پروژه‌ها از دست بدهند.
بعد از مدتی، پروژه‌های عرضه نخستین صرافی (IEO) پدیدار شدند؛ با این پیش‌فرض که به‌عوض اینکه هرکسی به‌تنهایی عرضه نخستین سکه برگزار نماید، این مراحل در صرافی‌های متمرکز صورت پذیرد. صرافی‌ها آغاز شخصاً پروژه‌ای که قصد اعمال عرضه اول را داشت اعتبارسنجی می‌کردند و درصورتی که که پروژه را قابل‌اتکا می‌یافتند، توکن آن را برای عرضه نخستین فهرست می‌کردند. از‌آنجا‌که فهرست‌شدن توکن موردنظر در صرافی حتمی بود، سرمایه‌گذاران با باور بیشتری پروژه دلخواه خویش را گزینش می‌کردند.عرضه اول صرافی چالش کلاهبرداری و پروژه‌‌های جعلی را حل کرده بود؛ البته خویش با دو خلل «متمرکزبودن» و «کارمزد صرافی» همپا بود.می دانید که تمرکززدایی و حذف واسطه‌ها، یکی‌از دلایل مهم پیدایش ارزهای دیجیتال میباشد. این در حالی میباشد که اکثری از صرافی‌های این ارزها، خویش متمرکز میباشند. ضمن این، اجرا عرضه اول صرافی نیازمند پرداخت کارمزدهای هزاران دلاری از سوی صاحب و مالک پروژه بود.براین اساس نوع جدیدتری از عرضه اول با اسم عرضه نخستین صرافی غیرمتمرکز چشم به جهان گشود که به‌مکان صرافی‌های متمرکز، در دکس‌ها اجرا میشد. این شیوه بسیار مشابه به عرضه اول صرافی میباشد؛ تا جایی که بعضی از اشخاص حتی IEO و IDO را حدوداً یکسان می دانند و بر این باورند که می‌قدرت بیان کرد IDO اصولاً یک IEO تازه میباشد.

از دست بلاک چین چه کاری برمی‌آید؟

۴ بازديد
بازی‌هایی را در حیث بگیرید که از اجرا آن ها لذت میبیرید. این بازی‌ها میتوانند بازی‌های تریویا (Trivia) و تفننی یا این که بازی‌هایی باشند که در آیپدتان دارید و وقتی که در ترافیک گیر افتاده‌اید، بازی می کنید. شما می توانید GTA یا این که FIFA ۲۲ را روی PS4 یا این که PS5 بازی نمائید. خصوصیت مشترک مجموع این بازی‌ها چیست؟ آری، صحیح پیش بینی زدید! تک تک آن ها به سیستم‌های متمرکز متعلق می باشند.
مطمئنم تا به امروز این گزاره را شنیده‌اید که «آنچه در لاس‌وگاس واقعه می‌ افتد، در لاس‌وگاس می ماند».کانال سیگنال ارز دیجیتال در بازی‌ها نیز، همگی‌چیز به‌همین‌ترتیب فعالیت می‌نماید. تاریخچه، میزان دارایی‌ها، داده‌ها و ارزهای شما در بازی هیچ وقت از دست نمی‌فرآیند و توسعه و گسترش‌دهندگان کل حقوق و دستمزد مالکیت را محافظت می‌نمایند.
مزیت حقیقی وواقعی فناوری بلاک چین به عبارتی خصوصیت مستمر «تمرکززدایی» یا این که «غیرمتمرکزبودن» میباشد که در گیمینگ و به‌ویژه وقتی که از مبادله میزان دارایی کلام می‌گردد، اثرگذار میباشد. شما میتوانید میزان دارایی‌هایی که باطن بازی موفق گردیده‌ یا این که آن‌هایی که در بازی‌های دیگر خریده‌اید، بفروشید.
تأیید مالکیت در‌این بازی‌ها ازطریق قراردادهای هوشمند قابلیت و امکان‌پذیر می‌‌گردد و کدگذاری غامض به ارتقا امنیت آنان یاری می‌نماید. بلاک چین می تواند از خرید و فروش غیررسمی میزان دارایی‌های دیجیتال پرهیز و حتی این بحران را به‌طور‌کلی رفع نماید. فناوری بلاک چین قابلیت و امکان‌های بسیار متعددی دارااست و در‌حالتی که به تغییرات فعلی در صنعت گیمینگ نگاه نمایید، متوجه می شوید که گنجایش بلاک چین در‌این صنعت هم نامحدود میباشد.

امضای اشنور (Schnorr Signature) چیست؟

۳ بازديد
در واقع، امضای اشنور امضایی دیجیتال میباشد که بر‌محور الگوریتم اشنور پیاده سازی گردیده است. سال‌ها قبل از آنکه بیت کوین پا به عرصه بگذارد، رمزنگار آلمانی، کلاوس اشنور (Claus Schnorr)، این الگوریتم را پیاده سازی کرد. بااین‌درحال حاضر، هنگامی‌که ساتوشی ناکاموتو در درحال حاضر پیاده سازی بیت کوین بود، به امضای اشنور توجهی آرم نداد و از الگوریتم دیگری برای امضای تراکنش‌های بیت کوین استفاده نمود.

سال‌ها آنگاه زمانی بیت کوین جایش را در بازار مالی جهانی گشوده کرد، بسط‌دهندگان آن دریافتند که برای بسط کاربرد بیت کوین به راهکارهایی برای ارتقا مقیاس‌پذیری (Scalability) آن نیاز میباشد. در بلاک چین بیت کوین، برای امضای تراکنش‌ها بایستی اشکال خاصی از تراکنش‌های دیگر را هم ساخت که مانعی درمقابل مقیاس‌پذیری بیت کوین میباشد؛ کانال سیگنال ارز دیجیتال ولی گسترش‌دهندگان بیت کوین فهمیدند که الگوریتم اشنور قادر است این نقص‌ را رفع و به مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال رفیعتر یاری دهد.

شایان بیان میباشد که تراکنش‌های بیت کوین سوای امضا جاری ساختن نمیشوند و ولی این امضا بخشی از فضای بلاک را نیز ازآنِ خویش می‌نماید. این مورد در تراکنش‌هایی که بیت کوین را از آدرسی به نشانی دیگر جابجایی میدهند، مشکلی ساخت نمی‌نماید؛ بلکه نقص‌ در تراکنش‌هایی میباشد که در آنها جابجایی از چندین نشانی به یک نشانی ایفا میشود.

برای اعمال توفیق‌آمیز تراکنش، هر‌یک از نشانی‌های فرستنده بایستی یک امضا ارسال نمایند. فرض فرمایید که پنج نشانی بیت کوین دارید و میخواهید از هر نشانی یک بیت کوین به نشانی دوستتان بفرستید. برای اجرا این تراکنش، می بایست پنج امضا ارسال فرمایید که فضای مایحتاج برای آن پنج موازی یک تراکنش معمولی میباشد. این تراکنش علاوه‌بر اشغال فضای بیشتر در بلاک چین کارمزد بیشتری داراست؛ البته امضای اشنور این ایراد را با ترکیب امضاهای چندگانه و تبدیل آن ها به یک امضا حل می‌نماید.

امضای اشنور چه طور عمل می‌نماید؟

امضای اشنور چندین امضا را در یک امضا مخلوط می‌نماید
همت اساسی امضای اشنور این میباشد که یکسری مخاطب بتوانند با به کارگیری از آن یک امضای واحد را برای کلیه‌ افرادی که امضای آن ها آیتم‌نیاز میباشد، ساخت نمایند. این عمل سبب ساز میشود که اندازه تراکنش‌ها و تعداد امضاهای مورد نیاز برای اجرا تراکنش کاهش یابد. برای اینکه روش عمل امضای اشنور را بدانیم، بایستی با الگوریتم مهم امضا در بلاک چین بیت کوین آشنا شویم.

سیستم بیت کوین از امضای دیجیتالی با اسم ECDSA برای ثابت مالکیت یوزرها بر مقدار بیت کوین انتقالی به کارگیری می‌نماید. هر‌توشه که کاربری میخواهد تراکنشی را ایفا نماید، بایستی امضایی مهیا نماید که مالکیتش را بر بیت کوین انتقالی تأیید نماید. در هر تراکنش، بخشی وجود داراست که شیوه خرج‌کردن ورودی تراکنش را معین می‌نماید و قادر است قوانینی نظیر قفل وقتی (Time Lock) یا این که تعداد امضاها را معین نماید.

هنگامی تراکنشی مرتبط با یک کیف پول چندامضایی باشد، درین قسمت از تراکنش معلوم می‌گردد که یکسری امضا برای اجرایی‌شدن آن ضروری میباشد. به عنوان مثال، ممکن میباشد یک کیف پول چهارامضایی طوری تهیه و تنظیم گردیده باشد که با سه امضا قابلیت اجرای تراکنش را داشته باشد.

فرصت های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

۲ بازديد

نصیب ارزهای دیجیتال بر طبق هوش تصنعی هنوز بسیار خرد میباشد. همانگونه که میبینیم، بها بازار وسیع ترین پروژه ارز دیجیتال هوش تصنعی در درجه‌بندی کلی بازار پاره ای بیشتر از ۲۰۰میلیون دلار میباشد. این بدان مضمون‌ میباشد که سرمایه‌گذاری در‌این مرحله قادر است پتانسیل بزرگی در بعدی باشد. با این درحال حاضر، بایستی مراقب باشید.

از هایپ گذشته بازار چه درسی می گیریم؟
اشخاص متعددی در طی هایپ عرضه نخستین ارزهای دیجیتال (ICOها) در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ثروتمند شدند؛ البته در شرایطی‌که این پروژه‌های را نظارت فرمائید، خواهید رویت کرد که نصیب متعددی از آنان زمان‌هاست ناکامی خورده‌اند. نظارت داده‌های جانور نشانه می دهد که توکن‌های عرضه اول به‌طور میانگین یکسال بعداز فهرست‌شدن حدود ۸۰درصد از بها خویش را از دست بخشید‌ه‌اند. قادر خواهیم بود همین سر مشق را در طی عصر و حتی بعد از هایپ حوزه دیفای در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ و هایپ بازار NFTها در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ شاهد باشیم. در حالی که برخی از پروژه‌های کار کشته مانند یونی‌سواپ، آوی و بورد ایپ یات کلاب مقام خویش را در بالا بازار نگهداری کردند، اکثری از پروژه‌های دیگر قیمت خویش را از دست دادند.

به حیث می رسد که پروژه‌های ارز دیجیتال مطابق هوش تصنعی و مصنوعی نیز روندی شبیه را تجارب خواهند کرد.

آیا فعلا مجال نیکی برای خرید توکن‌های مبنی بر هوش تصنعی میباشد؟
هنوز هم مراحل قیمتی دیگر ارزهای دیجیتال هم‌بستگی متعددی با بیت کوین دارااست. کانال سیگنال ارز دیجیتال مولف این یادداشت اطمینان داراست بیت کوین به کف ارزش خویش رسیده میباشد، ولی با دقت به جهش اخیر، احتمالاً اصلاح قیمتی خواهد داشت. پس خوب میباشد به‌مکان تعقیب نقطع ی عطف‌های ارزش، چشم به راه اصلاح بازار باشید.

در حین بازار افزایشی آتی، ارزهای دیجیتال مطابق هوش تصنعی بر موجی از احساسات مثبت سوار خواهند شد و بازدهی بسیار خیر از خویش نماد خواهند اعطا کرد. ولی هنگامی که‌این موج فروکش نماید، صرفا یکسری پروژه همچنان بازدهی خواهند داشت و دیگر پروژه‌ها بها خویش را از دست خواهند بخشید.

این یعنی زمانی قصد به خرید یک پروژه ارز دیجیتال در حوزه هوش تصنعی و مصنوعی گرفته‌اید، مطمئن گردید که منفعت مقصود خویش را گزینش کرده‌اید و به‌موقع از بازار بیرون می شوید. برای بازه زمانبر روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری نکنید. پاره ای پول انتقاد نگه دارید و مجدد در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری فرمائید که از هیاهوی بازار جان تندرست به در برده‌اند.

همینطور بخوانید: شایسته ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

حرف آخر
مانند حوزه دیفای و NFTها، پروژه‌هایی که هوش تصنعی را با فناوری بلاک چین مخلوط می‌نمایند، بها جدیدی را به بازار ارزهای دیجیتال اضافه خواهند کرد. حتماً پتانسیل‌هایی برای سرمایه‌گذاری این گروه از ارزهای دیجیتال وجود دارااست؛ البته می بایست درانتظار بمانیم و ببینیم که کدام یک از آنها در غایت قادر است به رویش خویش ادامه دهد.

ولی، معضل های دیگری نیز باقی‌مانده میباشد.

اگرچه ارزهای دیجیتال در یک سری سال قبل با استقبال متعددی مواجه شدهاند، ولی این بازار همچنان فضایی نسبتاً خرد میباشد. اکثری از عموم هنوز برای ادراک مفاهیمی مانند تمرکززدایی، بلاک چین، دائو، بی‌نیازی به پشت گرمی و مواقعی از این قبیل، با نقص‌ مواجه میباشند. اصطلاح هوش تصنعی و مصنوعی نیز بسیار فنی و ادراک آن برای عموم معمولی سخت میباشد. براین اساس انتظار نداشته باشید که با گاز به وسیله انبوه یوزرها موردپذیرش قرار بگیرد.

یادگرفتن الگوی قیمتی موج گرگ در بورس

۲ بازديد
الگوی قیمتی موج گرگ الگوی نمودار متشکل از پنج الگوی موج در ارزش می باشد که دلالت بر بها تعادلی دارد. سرمایه گذارانی که از این سیستم به کار گیری می‌کنند. معاملات خود را مبنی بر خطوط مقاومت و امان نماد داده شده بوسیله سر مشق اجرا می‌دهند.(الگوی گارتلی)
نکات کلیدی الگوی قیمتی موج گرگ
در تجزیه و بررسی فنی، امواج گرگ الگوهای قیمتی متشکل از پنج موج می‌باشند که آرم دهنده روند صعودی یا نزولی است.
برای اینکه بتوان به درستی به عنوان موج گرگ شناخته شد. بایستی دسته‌ای از معیارها را رعایت کرد، مانند چرخه‌های موج که هر یک مشابه و متمایز از بها در موج سوم و چهارم می باشند.
برای موج حقیقی گرگ، نمونه موج پنجم در سر مشق با شکستن قیمت دنبال می شود.
فهم و شعور الگوی قیمتی موج گرگ
الگوهای موج گرگ برای نخستین دفعه به وسیله بیل گرگ و پسرش برایان معین شد. به گفته گرگ، کانال سیگنال ارز دیجیتال آن ها به طور طبیعی در همه بازارها وجود دارا‌هستند. برای تشخیص آن‌ها، معامله گران باید مجموعه‌ای از نوسانات قیمتی را که مبنی بر با معیارهای خاصی هست شناسایی کنند:

امواج باید در یک فاصله هنگامی ثابت چرخش کنند.
موج سوم و چهارم باید در درون کانال ایجاد شده بوسیله موج نخستین و دوم باقی بمانند.
موج سوم و چهارم باید تقارن با موج نخستین و دوم را نشانه دهند.
در الگوی موج گرگ، موج پنجم از کانال خارج میگردد. طبق نظریه پشت الگو، خطی که از نقطه اولیهِ موج اولیه کشیده شده. و از نخستینِ موج چهارم عبور می‌کند، قیمت هدف را برای نقطه پایان موج پنجم حدس می‌کند. در شرایطی که یک معامله‌گر موج گرگ را هنگام شکل گیری به درستی تشخیص دهد. شروع موج پنجم فرصتی برای دریافت کردن وضعیت زمانبر یا کوتاه می باشد. ارزش غرض نقطه پایان موج را حدس می‌کند. و براین اساس نقطه‌ای که معامله‌گر در آن قصد دارااست از موقعیت خود سود غالب شود.

شناسایی الگوهای بغرنج با استفاده از تجزیه و پژوهش فنی
تجزیه و نظارت فنی از الگوهای نمودار مانند موج گرگ برای پیش بینی حرکت بازار و معاملات وقتی برای حداکثر منفعت به کار گیری می‌کند. معامله گران که از تجزیه و چک فنی به کار گیری می‌کنند، نمودارهایی را مشاهده می‌کنند که نشانه دهنده تکان بها اوراق بهادار در یک فرصت زمانی خاص می باشد.

کلاً، تجزیه و بررسی فنی بر مبنای نظریه‌های عرضه و تقاضا می‌باشد که سطح های قیمتی خاصی را علامت می‌دهد که بالاتر یا کمتر از آن سندها بهادار برای معامله با خلل مواجه می گردند. سطوح حفاظت با قیمتهای آنقدر ذیل می باشد. که تقاضای کافی را برای تصویب و افزایش قیمت سهام جلب می‌کند، در حالی که سطح های مقاومت با قیمتهای آنقدر بالا منطبق دارد که سبب می‌شود سهامداران سهام را بفروشند و بهره ببرند، سطح تقاضا را کاهش داده و سبب ساز کاهش یا کاهش ارزش‌ها می گردد.

ادامه الگوی موج گرگ
وقتی تحلیلگران فنی پیرو الگوهایی مانند الگوی موج گرگ می‌شوند(الگوی قیمت فنجان و تیم)، تلاش می‌کنند از یک شکست سود ببرند، جایی که ارزش سهام خارج از کانال ایجاد کرد شده توسط سطح پناه و مقاومت جنبش می‌کند. همان مقررات عرضه و تقاضا که سطح امان و مقاومت را ساخت و ساز می‌کند.

همچنین آرم می دهد که بها‌ها بعداز باخت، تعادل خود را بازیابی می‌کنند. معامله گران که پیرو حداکثر فایده می باشند باید بتوانند نقاط صحیح خرید یا فروش را در طول واقعی معلوم کنند.

استفاده از اندیکتاتور RSI

۲ بازديد
ماشین سیگنال دهی RSI یا این که اندیکتاتور RSI برای تکنیک‌های مختلفی استعمال میشود، ولی فرصت به کار گیری از این اندیکتاتور بسیار اصلی میباشد. فرصت‌هایی که شما میتوانید از این اندیکتاتور به کار گیری نمائید در نصیب پایین نوشته ی علمی اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما نقل شده میباشد.
در یک طرف بودن فرایند قیمتی ارز دیجیتال متبوع با جهت سیگنال
فرصت اشباع فروش ارز دیجیتال، این آیتم وقتی حادثه می‌ افتد که خط RSI به ذیل 30 درصد رسد.
شایسته ترین فرصت برای خرید، وقتی میباشد که خط مراحل، خط RSI را از زیر و در تراز 30 درصد انقطاع نماید.
وقتی که خط RSI به بالای 70 درصد رسد، مجال فروش میباشد.
در صورتیکه خط پروسه، خط RSI را از بالا و در تراز 70 درصد انقطاع نماید.
با به کارگیری از خبر‌ها
خبر‌ها یک کدام از دیگر از مورد‌هایی می باشد که با به کارگیری از آن می‌قدرت نوسان گیری کرد. اما این مسئله به اشخاص مبتدی سفارش نمی شود، به دلیل آنکه نیاز به تجارب و تخصص بالایی است. کانال سیگنال ارز دیجیتال اخبارها و شرایطی که در عالم و در کشورهای قوی نظیر ایالات متحده، روسیه و چین اوضاع و احوال می شود، باعث تغییر‌و تحول ارزش‌های بازار می شود. برای مثال استدلال مهم موقعیت الان بازار ارزهای دیجیتال و بها 20 هزار دلاری بیت کوین، احوال رسمی درباره‌ی در ایالات متحده می باشد.
مزایای نوسان گیری در ارز دیجیتال
با نوسان گیری ارز دیجیتال خوب توان سرمایه‌گذاری بر روی آن را خواهید داشت.
این شیوه زمان کافی را در اهتیار شما قرار میدهد تا با خاطر شل سرمایه‌گذاریی فرمایید.
معاملاتی که از گذشته با نرم‌افزار‌ی نوسان گیری پیش رفته‌اند بهره بالایی را دستیابی خواهند کرد.
با استفاه از این نحوه نیاز نیستکه شما دایم به بازار توحه داشته باشید.
آیا یادگرفتن نوسان گیری ارز دیجیتال کافی میباشد؟
تا این نصیب از نوشته‌ی علمی متوجه شدید که از چه روش می‌قدرت بازار ارزهای دیجیتال را نوسان گیری کرد. البته سوالی که بعد از قرائت این نوشته ی علمی ممکن میباشد برای شما پیش آید، این میباشد که آیا یادگرفتن نوسان گیری ارز دیجیتال به خودی خویش کافی میباشد. آیا از این روش می‌قدرت بازار ارزهای دیجیتال را در مشت گرفت؟ در پاسخ به‌این سوال های می بایست، اظهار‌کرد: نه، چرا‌که نوسان گیری ارز دیجیتال صرفا بخشی از این بازار میباشد. ضمن نوسان گیری می بایست داده ها همگانی درباره ارزهای دیجیتال داشته باشید، به این دلیل‌که بازاری گستره و غامض میباشد. هر یک سری تضمینی نیست که تفحص نوشته‌ی‌علمی‌های مربوط به ارزهای دیجیتال سبب ساز بهره زیاد می گردد.
تا‌وقتی‌که به ترید کردن درگیر نشوید و از مجاورت با بازار سرگرم نشوید، به‌این راحتی‌ها نمی‌توانید از بازار ارزهای دیجیتال منفعت استحصال فرمایید. ولی برخی از استادان ارزهای دیجیتال همچون محمد فاموریان در زمان‌های خویش نکاتی را ذکر می‌نمایند که با ایفا آن ها یک گام به گنج‌مند شدن مجاورت‌خیس خواهید شد. شما از روش لینک و پیوند روبرو می توانید عصر آموزشی ارز دیجیتال محمد فاموریان را خریداری فرمایید و درآمد دلاری را به درآمد ریالی خویش اضافه فرمائید.

کلاهبرداری‌های رمزارزی

۲ بازديد
 
هر جا که جریان پول وجود داشته باشد جمع‌ای برای سوءاستفاده حاضر می گردند. به همین استدلال بازار ارزهای دیجیتال هم مصون از کلاهبرداری‌ها و حاد‌کاری‌ها وجود ندارد.
سیگنال‌دهی‌های غلط به‌قصد فریب یوزرها و به‌اصطلاح خالی‌کردن ارز دیجیتال یک کدام از مواقعی میباشد که می تواند موجب آزار یوزرها خواهد شد. استعمال از شبکه‌های غیرمطمئن و غیر رسمی برای به چنگ آوردن سیگنال خرید ارزهای دیجیتال میتواند موجب ضرر یوزرها خواهد شد به همین انگیزه خوب میباشد محاسبه تکنیکال یا این که بنیادی را حافظه بگیریم و از محاسبه فردی خویش فایده ببریم. در غیر این شکل می بایست از منابع قانونی همانند قسمت سیگنال صرافی‌های دارای اعتبار ارز دیجیتال یا این که شبکه‌های معرفی گردیده از سوی منابع دارای اعتبار به کار گیری کنیم.
معرفی ارزهای غیرمعتبری که پروژه‌های دروغین و نامعتبر دارا‌هستند برای مثال کلاهبرداری‌های دیگر میباشد. گاهی بعضی اشخاص با وعده‌های خیره کننده و غیرواقعی برای ثروتمند کردن یک‌شبه یوزرها آن ها را فریب میدهند و ارزهای دیجیتال غیرمعتبری به آنها معرفی می‌نمایند که خیر‌صرفا منفعت‌آور وجود ندارد؛ بلکه سرمایه آن‌ها‌را از در میان می برد؛ به این ترتیب هیچ زمان نباید فریب وعده‌های این‌چنینی را خورد.
کلاهبرداری اکانت اجاره‌ای یکی‌از دیگر از این ترفندهاست که عده ای با وعده پرداخت پولی پول خواهان اجاره اکانت کاربری صرافی شما میشوند و ممکن میباشد کانال سیگنال ارز دیجیتال از آن به کارگیری‌های غیر رسمی نمایند و شمارا مبتلا ایرادات رسمی کنند؛ بدین ترتیب هیچ وقت نباید داده ها ورود صرافی خویش را به کسی بدهید.
بحران تعیین شایسته ترین صرافی امن داخلی
باتوجه‌به تعدد صرافی‌های ارز دیجیتال، یک کدام از معضل‌هایی که یوزرها اهل ایران با آن مواجه می‌باشند گزینش شایسته ترین صرافی امن داخلی میباشد. ممکن میباشد یوزرها و معامله‌گران در هنگام ورود این بازار داده ها متعددی در باب دست اندرکاران مؤثر در تعیین صرافی ارز دیجیتال نداشته باشند که سبب خواهد شد به هر صرافی متکی بودن نمایند.
با گزینش یک صرافی امن و پیشرو داخلی خیر‌صرفا می‌قدرت بر خطاها تحریم غلبه کرد بلکه می‌قدرت امکاناتی در سطح شایسته ترین صرافی‌های جهانی را بهره مند شد و معاملات بی‌گرفتاری و سوددهی را ایفا اعطا کرد.
به کارگیری از شایسته ترین راهکارها و کارشناسان امنیتی برای مراقبت امنیت سرمایه یوزرها، داشتن تأییدیه‌هایی همانند تصویب کمپانی و تأییدیه کمپانی‌های علم‌نهاد و تجهیزات معامله‌گری و مدیر سرمایه حرفه ای برای مثال مواقعی میباشد که بایستی در گزینش شایسته ترین صرافی داخلی در لحاظ گرفت.
تغییرات نرخ دلار به ریال
گرچه بازار ارزهای دیجیتال به‌خودی‌خویش بازاری با تکانه‌های بالا و بسیار پرفرازونشیب میباشد؛ ولی تغییرات شدید نرخ دلار به ریال در کشورمان سبب ساز میگردد این تکانه‌های ارزهای دیجیتال برای ما ایرانیان بیشتر شم گردد.
این تغییرات سبب ساز میگردد در صورتی‌که به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خویش به صورت ریالی نگاه کنیم تکانه‌های ارتقا و کاهش به صورت بسیار بلندمرتبه‌تری برای ما صورت‌نمایی نماید.