تفاوت IDO ،ICO و IEO

کانال سیگنال ارز دیجیتال

تفاوت IDO ،ICO و IEO

۳ بازديد

یک کدام از موادسازنده مهم برای شعور خوب IDO، رسیدگی تفاوت‌های آن با ICO و IEO میباشد. در اولِ نوشته‌ی علمی اشاره کردیم که ماهیت این سه مراحل تا حد متعددی یکسان میباشد و هر سه آن ها اشکال مختلفی از «عرضه اول» می باشند. در واقعیت فقط تفاوتی که در بین این سه نوع از عرضه نخستین وجود داراست، طرز و محل ایفا آنهاست.
در سال ۲۰۱۷ پروژه‌های عرضه نخستین سکه یا این که به عبارتی ICO در صنعت کریپتو به نقطع ی عطف خویش رسیدند و با استقبال دیده‌گیر از جانب سرمایه‌گذاران مواجه شدند. کانال سیگنال ارز دیجیتال با این‌ درحال حاضر، از‌آن‌جا‌که هیچ تحقیق خاصی روی این‌سیرتکامل پروژه‌ها وجود نداشت، تعداد پروژه‌های کلاهبرداری که صرفا با غرض فریب سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه آن ها فعال سازی گردیده بودند ارتقا یافت و سبب ساز شد تا اشخاص بخش اعظمی سرمایه خویش را به‌واسطه این پروژه‌ها از دست بدهند.
بعد از مدتی، پروژه‌های عرضه نخستین صرافی (IEO) پدیدار شدند؛ با این پیش‌فرض که به‌عوض اینکه هرکسی به‌تنهایی عرضه نخستین سکه برگزار نماید، این مراحل در صرافی‌های متمرکز صورت پذیرد. صرافی‌ها آغاز شخصاً پروژه‌ای که قصد اعمال عرضه اول را داشت اعتبارسنجی می‌کردند و درصورتی که که پروژه را قابل‌اتکا می‌یافتند، توکن آن را برای عرضه نخستین فهرست می‌کردند. از‌آنجا‌که فهرست‌شدن توکن موردنظر در صرافی حتمی بود، سرمایه‌گذاران با باور بیشتری پروژه دلخواه خویش را گزینش می‌کردند.عرضه اول صرافی چالش کلاهبرداری و پروژه‌‌های جعلی را حل کرده بود؛ البته خویش با دو خلل «متمرکزبودن» و «کارمزد صرافی» همپا بود.می دانید که تمرکززدایی و حذف واسطه‌ها، یکی‌از دلایل مهم پیدایش ارزهای دیجیتال میباشد. این در حالی میباشد که اکثری از صرافی‌های این ارزها، خویش متمرکز میباشند. ضمن این، اجرا عرضه اول صرافی نیازمند پرداخت کارمزدهای هزاران دلاری از سوی صاحب و مالک پروژه بود.براین اساس نوع جدیدتری از عرضه اول با اسم عرضه نخستین صرافی غیرمتمرکز چشم به جهان گشود که به‌مکان صرافی‌های متمرکز، در دکس‌ها اجرا میشد. این شیوه بسیار مشابه به عرضه اول صرافی میباشد؛ تا جایی که بعضی از اشخاص حتی IEO و IDO را حدوداً یکسان می دانند و بر این باورند که می‌قدرت بیان کرد IDO اصولاً یک IEO تازه میباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.