هیومنود قرار است چه مشکلاتی را حل کند؟

۴ بازديد

مقصود اساسی هیومنود حل خلل رایجی میباشد که پیش پای اکثر کانال‌های غیرمتمرکز قرار گرفته میباشد و اشخاص بخش اعظمی از آن نقد می‌نمایند. هیومنود کوشش می‌نمایند نقطه آخری بر «پلوتکراسی» (Plutocracy) یا این که «حکومت ثروتمندان و توانگران» باشد.
راه حل اکثر پلتفرم‌های امروزی بلاک چینی در‌مقابل حمله‌های سیبل، الگوریتم‌های «ثابت فعالیت» و «ثابت سهام» میباشد. این در حالی میباشد که هر دو الگوریتم برگ‌چیره را به‌دست اشخاص ثروتمند می دهند: در الگوریتم ثابت عمل، برتری با اشخاصی میباشد که بضاعت و توان خرید دستگاه‌های حصول با اقتدار هش درخورتوجه را دارا‌هستند. در الگوریتم ثابت سهام نیز، نودهای اعتبارسنجی که سهام و گنج بیشتری در کانال ذخیره کرده باشند، مشوق بیشتری می گیرند. درواقع، این دو الگوریتم از‌لحاظ فناوری غیرمتمرکز میباشند؛ البته نمی‌اقتدار اعلام‌کرد که اقتدار حق رأی را به‌شکل یکسان میان یوزرها توزیع و تقسیم می‌نمایند.
در‌مقابل، هیومنود با کاهش نابرابری در اقتدار رأی‌دهی و اختصاص جایزه، کانال سیگنال ارز دیجیتال  از نودهای بیومتریک فایده می برد. به این‌ترتیب، پروسه ساخت و اجرای نودها در پوسته تجارب کاربری معمولی و کارآمد تسهیل می شود تا برای شرکت کردن در کانال به تخصص فنی یا این که سرمایه خاصی نیاز نباشد. با این راه حل، هیومنود می تواند یک کدام از سیستم‌های بلاک چینی شاگرد و غیرمتمرکز را سازه نماید.

کاربردهای عملی هیومنود
در همین مورد، با کاربردهای متنوع و جدیدی از هیومنود روبه‌رو هستیم که می تواند مسائل زیادی را حل نماید. در‌ادامه، به برخی از این کاربردها اشاره می کنیم.

ایردراپ‌های بیومتریک
به کارگیری از ویژگی ها بیومتریک یوزرها قادر است به توزیع عادلانه‌خیس ایردراپ‌ها و مشوق‌های کانال‌ها یاری دهد. با یقین از اینکه هر شخص با ویژگی ها زیستی خویش صرفا یک زمان برای اخذ ایردراپ دارااست، یوزرها مخرب نمی‌توانند با تقلب یا این که به‌شکل انحصاری قسمت متعددی از ایردراپ را از‌آنِ خویش نمایند.

نام‌و‌نشان غیرمتمرکز
به کارگیری از خصوصیات بیومتریک اشخاص قادر است به تولید نام و نشان‌های غیرمتمرکز (DID) یاری شایانی نماید. درحال‌حاضر، راهکارهای ساخت و ساز نام‌و‌نشان غیرمتمرکز مبتنی‌بر رسیدگی‌های انسانی و دستی میباشد که به‌راحتی دست‌کاری‌شدنی و جعل‌شدنی میباشند. هیومنود با به کارگیری از ویژگی ها بیومتریک اشخاص فارغ از نیاز به ورود به حریم سری یوزرها، توکل بر واسطه‌های متمرکز را از بین برمی‌داراست. به‌عبارت‌دیگر، داده‌های فردی یوزرها در حالی به‌شکل بدون نقص و ایمن و باطن‌زنجیره‌ای نگه‌داری میگردند که دسترسی و در دست گرفتن آن ها فقطً دراختیار خویشِ یوزرها میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.